Kdo jsme?

Vývoj 3dplay v kostce (1min čtení)

Říjen 2015

Zakoupení první 3d tiskárny

Náhodou jsem narazil na téma 3d tisk v rámci řešení problému v zaměstnání a rozhodl se investovat do amatérské 3d tiskárny abych s ní zkusil vyřešit výrobu specifického dílu do práce.

Říjen 2015

Leden 2016

První úspěšná aplikace 3d tisku v průmyslovém provozu

Po desítkách hodin strávených vzděláváním se o 3d tisku, jsem aplikoval nabyté know-how v reálném provozu tehdejšího zaměstnání a vyrobil potřebnou součást – rychle a za zlomek nákladů originálních dílů. Byla to první případová studie, která v praxi potvrdila obrovský potenciál technologie.

Leden 2016

Únor 2016

Vznik 3dplay

Po nabraných zkušenostech a v praxi ověřených přínosech, jsem založil tento web a začal nabízet firmám i jedincům nabyté know-how v oblasti 3d tisku a 3d modelování. Přitom se dále vzdělával v oboru a zdokonaloval technologie a výrobní procesy. Zatím vše jako vedlejší činnosti při zaměstnání.

Únor 2016

duben 2019

Plnohodnotný Start-up

Po 3 letech 3d tisku na zakázku a reinvestování vydělaných peněz zpět do vybavení a know-how, došel 3dplay do bodu, kdy není možné ho provozovat při zaměstnání skrze enormní poptávku po našich službách a vybudovanou klientelu. Opouštím dlouholeté zaměstnání s vybudovanou technickou pozicí a naplno se vrhám do podnikání.

duben 2019

2021

Jsme tu pro Vás

Ušli jsme dlouho cestu, nabrali spousty kladných referencí a zkušeností. Ty nyní chceme zúročit pro naše zákazníky. 3D tisk je stále v mnoha oborech okrajovou záležitostí. Naší misí je to změnit a ukázat jaký má 3d tisk přesah do spousty oborů a kolik aplikací teprve čeká na to, až v nich 3d tisk bude vhodně využit. 

2021

Dlouhá verze vzniku 3dplay (5 min. čtení)

Než byl 3d tisk v “módě”

Předem se omlouvám, je to dlouhé a ukecané. 🙂 Prý takové články málokdo čte, ale přesto mi to nedá. 3D tisk je pro mě srdcová záležitost, sepsat jen v pár bodech jak to celé vzniklo je takové neosobní a to se k 3dplay nehodí, chci to tu stavět na individuálním přístupu k zákazníkům, takže tu máme obě možnosti ať si každý vybere. 

Vždycky jsem byl člověk, který raději hledal způsoby jak něco udělat, než důvody proč to nejde a do toho fanda technologií, sci-fi, aut atd.. Takový ten člověk za kterým kolegové a kamarádi chodili, když chtěli poradit co si koupit za počítač nebo např. jak rootnout androida. Konec konců, před 3d tiskem jsem několik let psal pravidelně články o Androidu/iOS na vlastní web a vybudoval mu poměrně slušnou denní návštěvnost čítající stovky unikátních návštěv denně. Vždy jsem toužil vybudovat něco vlastního od nuly a vždy jsem po práci měl takovou nějakou boční činnost, kterou jsem se bavil a při tom nějak dále vzdělával a získával cennou praxi.

Když nad tím zpětně uvažuji, asi právě kombinace těchto vlastností mě přivedla k 3d tisku a také v tehdejším zaměstnání zajistila po 4 letech praxe v těžkém provozu kariérní postup z obsluhy lisu (lisování železných dílů pro automotive), na technologa výroby a později procesního inženýra. Funny fact 🙂 – základním požadavkem této pozice byl inženýrský titul, který nemám (pouze maturita). Nicméně jsem firmě přinesl za ty roky různá optimalizační zlepšení a procesní postupy, že mi jednoduše dali šanci i bez titulu. Za což jsem jim do dnes vděčný. Nebýt všech těchto nabraných zkušeností, jen těžko by existovalo 3dplay. Proč o tom píšu, se hned dozvíte.

 

Kosmická technologie”

Z nově nabyté pozice “procesáka” už jsem řešil, mimo jiné, i správu některých součástek a náhradních dílu ve výrobě. Když jsem v říjnu 2015 řešil v práci způsob, jak zajistit náhradní díly spotřebního charakteru do jedné z našich výrobních linek, kde originální plastové díly stály neskutečnou sumu a jejich dodací lhůty byly neúprosně dlouhé, náhodou jsem narazil na téma 3d tisk a v ten moment to vše odstartovalo. 

Měl jsem v té době povědomí o tom, co je 3d tisk a 3d tiskárna, ale stále jsem to měl podvědomě zafixováno jako nějakou nedostupnou “kosmickou” technologii, která není použitelná v praxi a profesionální 3d tiskárny stojí tolik peněz, že bych si u šéfa neobhájil návratnost investice do takové technologie. Ale v tom jsem narazil na open source REPRAP 3d tiskárny. 

Tehdejší po domácku “bastlené” REPRAP 3d tiskárny nebyly nic o co by firmy stály a vůbec uvažovaly o jejich plnohodnotném využití. REPRAP tiskárny měli otevřenou konstrukci, nestála za nimi oficiální firma – pouze komunita nadšenců (což btw. PRUSA brzo změnil), chybělo plno bezpečnostních prvků, obsluha byla poměrně problematická a nabídka materiálu naprosto základní. I přesto mě, co by člověka profesně deformovaného ladit parametry výroby u velkých sta-tunových lisů na železo, uchvátila myšlenka mít takovou domácí 3d tiskárnu na pokusy – hrání a hned jsem věděl, že bych se na ní primárně pokusil vytisknout zmíněnou součást do výrobní linky našeho provozu a otestoval tak co 3d tisk dokáže v praxi a samozřejmě si vytiskl i nějaké geekovské srandičky jako postavičky atd.. Kdo by odolal?

První investice

A tím započala má první investice do REPRAP 3d tiskárny (klon první generace PRUSA MK1). Následovalo pochopení principu technologie, seznámení s ovládáním, tvorbou 3d modelů a samozřejmě obrovská spousta hodin samostudia po večerech při zaměstnání. Nicméně po nějaké době jsem se dostal do bodu, kdy jsem měl dost zkušeností na to, abych je konečně aplikoval v praxi a vyrobil jsem tak onu součást do linky z ABS plastu.

První testy v provozu dopadly nad očekávání skvěle a to vše za zlomek ceny originálního dílů a ve velice krátkém čase, to byl asi ten zlomový moment, kdy mi došlo jak silný nástroj 3d tisk je, pokud ho použijete na vhodnou aplikaci a zároveň jak málo prostoru mu mnoho oborů, kde by mohl výrazně pomoci, dává. Ale mělo to jednu zásadní chybu – měl jsem jenom jednu 3d tiskárnu a 3d tisk je pomalý proces, nebylo možné efektivně vyrábět větší dávku dílů, kterou jsme potřebovali. Potřeboval jsem další 3d tiskárnu a tak jsem investoval do další REPRAP 3d tiskárny, abych za měsíc zjistil, že to nebyla správná investice, ale vše špatné je k něčemu dobré. Tentokrát to byla konstrukce z hliníkových profilů typu REBEL II s dvěma hlavami.

 

And so It Begins…

Měl jsem “farmu” (dvě tiskárny), know-how do začátku a ověřenou případovou studii podloženou poznatky z praxe a tak nic nebránilo vzniku 3dplay. A proč tento název? Odkazuje na původní myšlenku bavením se (hrou) 3d tiskem. Poslání je jasné – ukázat všem co maté zájem, jak může 3d tisk pomoci i Vám a to ať v průmyslu nebo mimo práci jen tak pro radost, popřípadě kombinovat účinně obojí a vzdělávat se hrou. V únoru 2016 jsem založil tento web a začal své nabyté zkušenosti nabízet i ostatním lidem a firmám. Zatím jako boční příjem při zaměstnání.

Dvě tiskárny už byl prvopočátek vytoužené farmy, jenomže mělo to zásadní háček. Byly to dvě naprosto odlišné 3d tiskárny, používající jinou hlavu, jiné průměry materiálu, jiné konfigurační parametry a v neposlední řadě jejich obsluha a opakovatelnost výroby byla poměrně nestabilní. Jelikož řízení stabilního výrobního procesu bylo mojí doménou, bylo mi jasné, že potřebuji přejít na kvalitnější unifikované řešení a právě touto dobou PRUSA startoval se svým modelem MK2, který nabízel přesně to co jsem hledal – tedy kvalitu za rozumnou cenu, stabilní opakovatelné výstupy, jednotné komponenty a pár skvělých inovací navíc, jako automatickou kalibraci nebo skvělou tiskovou podložku bez potřeby nanášet lepidlo. 3D tisk se najednou stal o něco méně náročnějším na udržení procesu výroby a člověk tak mohl obsluhovat více tiskáren najednou. Od té chvíle nabrali věci spád, nabírali jsme zákazníky, know-how a všechny vydělané peníze poctivě reinvestovali zpět do nového vybavení a postupně tak vybudovali tiskovou farmu čítající desítky strojů s veškerým podpůrným vybavením okolo.

V roce 2019 už byl z bočního výdělku nějakou dobu příjem hlavní a objem práce byl natolik neúnosný, že jsem udělal těžké rozhodnutí – opustil dlouhá léta budovanou pozici ve stabilní nadnárodní firmě a rozhodl se ponořit do nejistého podnikání naplno. Nechtěl jsem sedět na dvou židlích déle, než to bylo nutné a ta chvíle nastala. Vystoupil jsem tak z vlastní komfortní zóny, což je občas prostě potřeba pro další vývoj. Funny fact 2 – můj bývalý zaměstnavatel byl jeden z prvních zákazníků 3dplay a do dnes pravidelně využívá našich služeb. Nepopírám, že svojí roli sehrálo i štěstí na skvělé zákazníky, které máme.

 

Co dál? 

A jaká je naše vize do budoucna? Rozhodně dále rozvíjet firmu a technologie okolo, přitom vybudovat takovou zákaznickou klientelu, abychom mohli lidem supportující 3dplay externě dávat více práce a také některé zaměstnat fulltime. 3D tisk je úžasná technologie a máme před sebou vzrušující období, kdy původně nedostupné technologie 3d tisku – řádově za milióny, budou postupně dostupnější firmám i jedincům a u toho jednoduše chceme s 3dplay být a nabídnout tento servis a know-how všem, kdo budou mít zájem spolupracovat. 

I v dnešní době existuje plno firem, které mají 3d tisk za takovou “kosmickou technologii”, která jim nic zásadního nepřinese a to chceme v 3dplay změnit a ukázat, že to tak v mnoha případech nemusí být. Zároveň je ještě mnoho oborů, kde potenciál 3d tisku není využíván na plno. Spousty aplikací 3d tisku jednoduše stále čeká na to, až někoho napadnou.

Pokud jste to dočetli až sem, velice Vám děkuji, vážím si toho a pokud máte zájem se na cokoliv ohledně 3d tisku zeptat, neváhejte nás kontaktovat. Budeme se těšit.

za 3dplay Marcel Meralai
Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. View more
Cookies settings
Akceptovat
Odmítnout
Zásady ochrany osobních údajů
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Zásady ochrany osobních údajů

1 Správce osobních údajů

1.1 Správce osobních údajů Marcel Meralai, IČ 03176339, se sídlem Zátiší 604/12,(dále jen „správce“), prohlašuje, že veškeré osobní údaje zpracovávané správcem jsou přísně důvěrné. Správce s nimi nakládá v souladu s vnitrostátními právními předpisy i předpisy Evropské unie platnými v oblasti ochrany osobních údajů.

1.2 Správce shromažďuje, uchovává a využívá Vaše osobní údaje ve smyslu zákona č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů (dále jen zákon o zpracování osobních údajů), resp. nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „nařízení GDPR“). Jednotlivé účely, pro které správce osobní údaje zpracovává, jsou dále vymezeny

1.3 Správce tyto osobní údaje shromažďuje i prostřednictvím svých internetových stránek na adrese www.3dplay.cz (dále jen „internetové stránky“).

1.4 Tyto zásady vydává správce proto, abyste byli dostatečně informováni o tom, jaké Vaše osobní údaje správce zpracovává, za jakým účelem, po jakou dobu, kdo k Vašim osobním údajům bude mít přístup a jaká máte práva. Tyto zásady se vztahují na všechny osobní údaje shromážděné správcem, ať už byly shromážděny za účelem plnění smluvního vztahu, právní povinnosti, oprávněného zájmu, nebo uděleného souhlasu.

2 Zpracovávané údaje

2.1 Správce je oprávněn zpracovávat následující osobní údaje dle účelu, dle kategorií osobních údajů, dle kategorií subjektu údajů, dle kategorií příjemců a dle doby uchování následovně.

2.2 Jednotlivými účely zpracování se míní následující: 2.2.1 plnění smluvního vztahu znamená: vztah mezi Vámi a správcem vzniklý na základě objednávky, registrace, na základě uzavřené smlouvy, na základě přihlášky a účasti v soutěži a podobně; 2.2.2 zasílání obchodních sdělení a nabídka produktů a služeb znamená: zasílání obchodních nabídek, a to prostřednictvím elektronické pošty (e-mailem), prostřednictvím krátkých textových zpráv nebo prostřednictvím telefonního hovoru; 2.2.3 účetní a daňové účely znamená: evidence účetnictví ve smyslu účetní a daňové legislativy; 2.2.4 statistické účely znamená: anonymizované zjišťování návštěvnosti internetových stránek, dále monitoring počtu zhlédnutí stránek, času stráveného na internetových stránkách, typ zařízení, ze kterého přicházíte na internetové stránky. Data sbíráme proto, abychom mohli zkvalitňovat poskytované služby a nabízet klientům relevantní obsah; 2.2.5 oprávněný zájem znamená: účinná obhajoba v případě sporu; doba zpracování osobních údajů v takovém případě činí 4 roky od uplynutí záruční doby na zboží a prodlužuje se o dobu, po kterou je veden spor. Chceme stále zkvalitňovat své služby a případně poskytovat služby nové a lepší; chceme se bránit maření takové činnosti; proto činnosti, které přispívají k naplnění tohoto cíle, jsou naším oprávněným zájmem. Oprávněným zájmem je také zpracování pro účely  zamezení podvodům (např. posuzování rizikovosti uzavření smlouvy), přímý marketing (např. nabízení relevantních služeb stávajícím zákazníkům), předávání osobních údajů v rámci skupiny podniků pro vnitřní admnistrativní účely, oznámení trestných činů a předání osobních údajů příslušnému orgánu, zajištění bezpečnosti sítě a informací. Tento výčet je pouze příkladný; 2.2.6 plnění dalších zákonných povinností znamená: poskytování informací orgánům činným v trestním řízení, poskytování informací jiným orgánům veřejné moci a podobně. 2.3 Vaše osobní údaje zpracováváme po dobu nezbytně nutnou k zajištění všech práv a povinností plynoucí ze vzájemného právního jednání, to minimálně po dobu vyřízení objednávky, provedení obchodu, zařízení služby apod., dále po dobu, kterou je správce povinen osobní údaje uchovávat podle obecně závazných právních předpisů nebo po dobu, na kterou jste správci případně udělili souhlas. Jinak doba zpracování vyplývá z účelu, pro které jsou osobní údaje zpracovány, nebo je dána právními předpisy. 2.4 Osobní údaje jsou správcem zpracovány manuálně . Správce je oprávněn zpracovávat některé informace automatizovaně například pro vytvoření statistických informací o návštěvnosti svých internetových stránek.

3 Osobní údaje zpracovávané na základě souhlasu

3.1 Pokud jsme od Vás získali souhlas ke zpracování osobních údajů, stalo se tak pro některý z následujících účelů:

3.1.1 Zasílání marketingových sdělení a nabídek

3.1.2 Vypracování zaslané poptávky

4 Práva subjektu údajů

4.1 Jako subjekt údajů máte uvedená práva, která pro Vás z právních předpisů vyplývají a která můžete kdykoliv uplatnit. Jedná se o:

4.1.1 právo na přístup k osobním údajům, podle kterého máte právo získat od správce informace o tom, jestli správce zpracovává Vaše osobní údaje. Tuto informaci je správce povinen Vám bez zbytečného odkladu předat. Obsah informace je dán ustanovením článku 15 nařízení GDPR. Správce má právo za poskytnutí informace požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace;

4.1.2 právo na opravu nebo výmaz osobních údajů, popřípadě omezení zpracování, podle kterého máte právo na to, nechat opravit osobní údaje, které jsou nepřesné  nebo nesprávné. Pokud již Vaše osobní údaje nejsou potřebné pro účely, ke kterým byly shromážděny, nebo jsou zpracovávány protiprávně, máte právo požadovat jejich výmaz. Pokud nechcete žádat výmaz osobních údajů, ale pouze dočasně omezit jejich zpracování, můžete žádat omezení zpracování;

4.1.3 právo požadovat vysvětlení v případě, že máte podezření, že zpracování osobních údajů správcem je v rozporu s právními předpisy;

4.1.4 právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů v případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů;

4.1.5 právo na přenositelnost údajů, tj. právo získat osobní údaje, které se Vás týkají, které jste poskytl správci, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, blíže viz. čl. 20 GDPR;

4.1.6 právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které jsou zpracovávány pro účely splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci nebo pro účely ochrany oprávněných zájmů správce. Správce zpracování ukončí bez zbytečného odkladu pokud neprokáže, že existuje oprávněný zájem/důvod pro zpracování, který převažuje nad Vaším zájmem, právy nebo svobodami;

4.1.7 právo souhlas se zpracováním osobních údajů kdykoliv odvolat, pokud jste udělili správci souhlas se zpracováním osobních údajů.

5 Cookies

5.1 Soubory cookies jsou krátké textové soubory, které internetová stránka odešle do Vašeho prohlížeče. Umožňují internetové stránce zaznamenat informace o Vaší návštěvě, například zvolený jazyk a podobně, následující návštěva stránek tak pro Vás může být snazší a příjemnější. Soubory cookies jsou důležité, neboť bez nich by procházení sítě Internet bylo mnohem složitější. Soubory cookies umožňují lepší využití naší internetové stránky a přizpůsobení jejího obsahu Vašim potřebám; používá je téměř každá internetová stránka na světě. Soubory cookies jsou užitečné, protože zvyšují uživatelskou přívětivost opakovaně navštívené internetové stránky.

5.2 Na internetových stránkách správce může využívat tyto druhy cookies:

5.2.1 Relační (tedy dočasné) soubory cookies nám umožňují propojovat Vaše jednotlivé aktivity po dobu prohlížení těchto internetových stránek. V okamžiku otevření okna Vašeho prohlížeče se tyto soubory aktivují a deaktivují se po zavření okna  Vašeho prohlížeče. Relační cookies jsou dočasné a po zavření prohlížeče se všechny tyto soubory vymažou.

5.2.2 Trvalé soubory cookies nám pomáhají Váš počítač identifikovat, jestliže opětovně navštívíte naši internetovou stránku. Další výhodou trvalých cookies je to, že nám umožňují přizpůsobit naše internetové stránky Vašim potřebám.

5.3 V souladu s ustanovením § 89 odst. 3 zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, v účinném znění, si Vás tímto dovolujeme informovat, že naše internetové stránky využívají pro svoji činnost soubory cookies, tedy že Vaše soubory cookies, včetně trvalých, zpracováváme.

5.4 Internetové prohlížeče obvykle obsahují správu souborů cookies. V rámci nastavení Vašeho prohlížeče tak pravděpodobně můžete jednotlivé soubory cookies ručně mazat, blokovat či zcela zakázat jejich používání. Pro více informací použijte nápovědu svého internetového prohlížeče. Pokud použití souborů cookies nepovolíte, některé funkce a stránky nemusí fungovat, jak by měly.

5.5 K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookies. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz. Používáním internetových stránek vyjadřujete souhlas propojením následujících služeb: 5.5.1 Google 5.5.2 Facebook 5.5.3 Hotjar 5.5.4 Instagram 5.5.5 Wedos

5.6 Kvůli zobrazení cílené reklamy v rámci reklamních a sociálních sítí na jiných internetových stránkách předáváme těmto reklamním a sociálním sítím údaje o vašem chování na webu; nepředáváme jim však vaše identifikační údaje.

6 Předávání do třetích zemí

6.1 Vaše osobní údaje nebudou předávány do třetích zemí.

7 Informace a otázky

7.1 Další informace o právech a povinnostech při ochraně osobních údajů může subjekt údajů získat na webových stránkách zde nebo prostřednictvím e-mailu na info@3dplay.cz

Save settings
Cookies settings
Scroll to Top